Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 14:11   #7
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Helt riktig observasjon, Nille og Photo kan "det ordentlige svaret".
Men det med kalorier inn og ut - regnskapet funker slettes ikke på lavkarbo. Hey, om man har mye ketoner i urin og pust så går jo kaloriene ut der og!

Ehh..så bare Nille og Photo kan fasiten? Hvorfor får vi andre lov til å uttale oss da, egentlig?

Selv Atkins selv opererte med retningslinjer for hvor mange kalorier man skal ha i seg. I følge ham var det idelle 10-12 ganger ens kroppsvekt i pund. Det blir, for de færreste av oss, 4000 kalorier. Så selv om noen kan rase ned i vekt selv om de spiser ekstremt mye, må andre, f.eks Nille her inne, og jeg, passe på kalorier også. Så de teller faktisk, også i et lavkarboperspektiv, selv om de fleste slipper å telle dem.

Jeg har forresten, av nyskjerrighet, regnet ut kaloritotalen iallefall 10-12 ganger når folk har lagt ut dagsmenyer her, og de fleste ligger på mellom 1500-1800 kcal om dagen.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat