Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 17:47   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg pleier også å føle at jeg banner i kirken når jeg påpeker at lavkarbo ikke er den eneste muligheten, og jeg vil også gå så langt som å si at lavkarbo nok ikke er det beste for absolutt alle heller. Jeg synes vi generelt er litt trangsynte og for lite åpne for synpunkter forskjellige fra våre egne her inne.

Vet forresten ikke hva du mener med "de siste årene", men ketogene dietter var temmelig populære i utlandet lenge før Celina begynte å importere Atkins-barer og Torkil skrev bok. Jeg husker at jeg allerede rundt årtusenskiftet snuste på Atkins (siden jeg bare hadde sånn ca 0 kg å gå ned ble det ikke noe av det), og vanket på et atkinsforum som var temmelig stort en kort periode). Og selv i Norge har jo lavkarbo vært populært i noen år nå.

Vel. Når jeg sier at det er blitt populært de siste årene, så snakker jeg om Norge.
Av folk jeg kjenner, så var jeg først ute med å prøve meg på noe slags lavkarbo. (bortsett fra ei på et annet slankeforum jeg var på, som prøvde seg på south beach)
Nå er jo brått "alle" på lavkarbodietter.
Klart det er mange som har prøvd seg før, men det kan ikke være så feil at det nå er blitt mer populært?

For meg er ingen av "ytterpunktene" passende. Det går ikke med lavkaloridietter og det går ikke med lav-lavkarbo (som ketolyse, atkins osv) Derfor ble det Fedon. Fin blanding.

Føler at folk har blitt litt lite åpne for andre muligheter .. Evt så blir man så revet med fordi at det funker og man føler seg bra. Viktig å ikke få helt tunellsyn. Uansett hva det gjelder. Mange veier til Rom osv.