Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 18:27   #1
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Enda noen spørsmål om insulinresistens

Jeg leser litt rundt her, men blir liksom ikke klokere.
Jeg fikk påvist insulinresistens for to år siden, men har prøvd å reversere det med kostholdsendring.
Jeg har gått ned en del i vekt, men har fortsatt noe igjen, som sitter spikra på kroppen, selv om jeg har spist veldig konsekvent og luket kostholdet mitt for uttallige partystoppere i over et år.

Jeg bestemte meg til slutt for å gå til legen og få sjekket om jeg fortsatt har insulinresistens.
Jeg tok en glukosebelastning i dag (er fortsatt bøtte dårlig på grunn av sukkervannet), og skal ta en c-peptid i morgen (de klarte å glemme det i dag).
Legen ringte meg senere og synte det ikke var samsvar i verdiene jeg hadde idag, uten at jeg skjønner hva han mener. Er det noen som har peil på disse tallene?
Jeg hadde 6,6 på fastende blodsukker, og 7,8 etter glukosebelastning. Dette sier meg ikke mer enn at det fastende er for høyt. Kan noen hjelpe meg litt med disse tallene? Og hvordan kan de ha blitt påvirka, jeg satt jo bare og trippa i en time med altfor mye sukker i kroppen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat