Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 19:13   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg pleier også å føle at jeg banner i kirken når jeg påpeker at lavkarbo ikke er den eneste muligheten, og jeg vil også gå så langt som å si at lavkarbo nok ikke er det beste for absolutt alle heller. Jeg synes vi generelt er litt trangsynte og for lite åpne for synpunkter forskjellige fra våre egne her inne.

Hvem VI ? Det er kun Skaldeman som hevder å ha sett lyset og har den eneste løsningen for alle. Torkil er helt med på at det finnes andre måter, Atkins likeså. Det finnes en del tílhengere med skylapper, men det er nok fordi de har lykkes og trives med kostholdet selv. Ellers passer vi hele tiden på å si at lavkarbo ikke passer for ALLE. Forskjellige kroppen trenger forskjellige ting. Jeg har levd lavkarbo siden 1982 og har en enormt kontaktnett over hele verden av både Atkins, Stillmann, Protein Power, South Beach og en haug med andre mer eller mindre lavkarbo varianter. Det er det som er så flott med lavkarbo, når du blir kjent med dietten kan man lage en versjon som passer akkurat for DEG. Men det betyr da ikke at det er rett for andre. Jeg kjenner mange som har prøvd lavkarbo men som ketogen kost rett og slett ikke funker for.

Jeg er helt enig i at vi må være litt mindre påståelige, litt mere ydmyke og litt mer åpen for andre varianter !

Når det er sagt, så finnes det i hvitt raffinert mel, sukker, pasta, ris og poteter ikke et eneste næringsstoff som kroppen vår trenger, - snarere tvert i mot. Og spiser man ikke disse stoffene vil ALLE kropper ha det mye bedre. Men hva annet man spiser har jo også litt med saken å gjøre..... Det finnes ingen fasit !

Celina trykket importere en masse barer og kunstig (unnskyld ordet) dritt og trykket opp en gammel utdatert versjon av Atkins boka (1992 utgaven), og fotsatte selv om hun ble klart informert om alle feilene i oversettelsen og at 2002 utgaven inneholdt en del endringer. (Jeg sendte mail til henne personlig). Hun var kun opptatt av å tjene penger og har skadet saken/Atkins og medverket til en masse feilinformasjon !