Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-08, 23:10   #3
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Mynte-te/hodepine-te

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Den hørtes god ut (bortsett fra det søte, liker ikke det i te - men smaken er som baken)! Jeg elsker mynte, både smaken og virkningen, den er litt kjølende og renser opp liksom.

Tror faktisk den er kjølende i betydning sette ned kroppstemperaturen også, altså god v/feber

Hvor får du tak i eplemynte - og i tillegg økologisk? Har mynte og peppermynte steånde her, men en av mine favoritt-kjøpe teer har eplemynte i seg, hadde vært supert å ha!

Ja det er den kjølende effekten som er så god ved hodepine også! Det føles som om noen drar et kjølende teppe over hodet mitt, og samtidig drar med seg hodepinen bort. Deilig!

Som sagt: jeg dyrker mine egne urter. Jeg fikk røtter/avleggere av en veninne som også dyrker økologisk. Det er bedre slik, enn fra frø, da planter fra frø ofte er svakere, i alle fall de første årene. Kan eventuelt prøve å sende en avlegger om du er interessert Den er jo så villig! Vokser helt over her hos meg!

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat