Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-08, 00:04   #21
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien
Talking

Sv: Bearnaisesaus = skvip!

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Eh..nei?

Sauce Bearnaise er en fransk oppfinnelse, og den er det smør i, ikke melange - som ikke finnes i Frankrike engang, all den tid melange er et norskt produkt.
Dessuten, snakk med en franskmann om margarin, og... Nei forresten, ikke gjør det - eller hvis du gjør det, gjør deg klar til å ta løpefart først!

All honnør til deg som lager den fra bunnen av dog.
Men hvorfor bruke essens når du først er godt i gang? Man trenger jo bare koke inn hvitvin med litt sjalottløk i?

Jeg er helt enig med deg at man ikke skal være fanatisk - men hvorfor bruke margarin som både er mye mindre sunt enn smør, og mye mindre godt på smak?

He, he, morsomt!
Joda, jeg vet at alle kokker sverger til meierismør, jeg bare sier at JEG syns det blir best med margarin....jeg vet ikke hvorfor, det bare er sånn.
Essens bruker jeg fordi det er lettvint, jeg har aldri hvitvin i hus og heller ikke sjalottlauk!
Men for all del; bare bruk meierismør de som vil det.
Det som er bra med denne oppskriften er at den er så latterlig enkel og rask å lage!

Hvis jeg legger inn flere oppskrifter skal jeg passe på å skrive meierismør! (selv om jeg kanskje bruker melange...)

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat