Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-08, 10:09   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda noen spørsmål om insulinresistens

Hmmm... Fikk ikke så mye ut av det, og at det skal ligge mellom 4 og 8 fastende? Det må være høykarbotanker, for til og med legen min som ikke har noen spesifikke kunnskaper mener det er grunn til bekymring fra 6,1 og oppover.
De som har lagt ut verdier her inne som har blitt fine på lavkarbo har vært på typ 4,5 og lignende, og jeg målte fastende blodsukker (ikke med glukosebelastning) en stund etter at jeg la om kostholdet, og da var det lavere enn det er nå, og jeg spiser jo konsekvent ketogent. Det er en annen ting jeg ikke skjønner, hvordan kan jeg har så høyt fastende blodsukker når de eneste karbohydratene jeg spiser kommer fra grønnsaker og litt nøtter? Hmmm... Jeg blir visst aldri helt ferdig utlært på området.

I dag fikk jeg i alle fall tatt blodprøve, hvor c-peptid, b-12 og jernnivå skal måles. Det blir spennende å se hva som skjer, legen min er i alle fall engasjert, men virker jo som han opererer innenfor ganske allmengyldige normaler på blodverdier, noe som bekymrer meg litt, med tanke på om jeg kanskje ville ha fått et annet svar hos en lege som er mer direkte lavkarbo-orientert, jfr Lindbergklinikken (som jeg dessverre ikke har råd til).

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat