Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-08, 13:05   #9
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Enda noen spørsmål om insulinresistens

Det min lege forklarte meg (..og nå når jeg gjengir det, blir det farget av min dårlige evne til å gjengi det folk sier) var at blodsukker som ligger mellom 6 og 10, kan tyde på insulinrsistens, men at det finners mange varianter av hva man kan ha før det er insulinresistens...noen har det ved lave verdier, og noen har det ikke ved høyere (mellom 6 og 10) Han sa at for de fleste er det et tegn på at man er i ferd med å få diabetes 2.

Jeg mener også at det har noe med hvor fort blodsukkeret stabiliserer seg etter et måltid...jeg er dårlig på definisjoner og forklaringer, men jeg er veldig nysgjerrig på hva vi kan finne ut av dette, da jeg også har slike utfordringer med eget blodsukker. legen min mente at jeg kunne ha hatt et snev av insulinresistens, men at det var sannsynlig at jeg ikke har det lenger, og det sa han etter at jeg beskrev hvordan jeg "higet" etter karbomat før, og at dette har bedret seg betraktelig nå. Mine verdier ligger på 6.

C- peptid...er det det samme som langtidsblodsukker?

Fint at du startet denne tråden, Photo!

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat