Sv: Hei er ny! Tror jeg trenger tips
Gi Reductilen litt tid. Som regel forsvinner bivirkningene i løpet av 2-3 uker, å panikkslutte på medisiner er ikke bra. Da vil jo kroppen få den samme belastningen det er å starte på et nytt medikament igjen hvis man bestemmer seg for å starte opp igjen senere. Dersom du er bekymret foreslår jeg at du tar kontakt med legen din og spør. Regner også med at du får tett oppfølging av legen nå i første tiden grunnet faren for økt blodtrykk? Man bør inn til kontroll ca hver 14. dag i begynnelsen for å sjekke blodtrykket.
Angående bivirkningene av Reductil: Hvis du sliter veldig med søvnmangelen kan du ta Reductil på kvelden i stedet for på morgenen. Effekten vil nok gå litt ned, men ikke i altfor stor grad. Bivirkningene jeg fikk på det var hjerteklapp/angstlignende symptomer den første tiden, kombinert med svimmelhet hvis jeg anstrengte meg. Dette er også relativt vanlige bivirkninger. Det ga seg etter ca 2 uker (nå skal det sies at jeg er bipolar, så da er jeg nok mer disponert for akkurat den bivirkningen. Det anbefales ikke at bipolare tar Reductil, så jeg får ekstra tett oppfølging av legen grunnet det).
|