Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-08, 22:10   #7
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Hei!

På en måte er jo noe av poenget med lavkarbomaten at den er mye mer konsentrert næring, kroppen får masse av det den trenger (proteiner=kroppens byggesteiner, som vi lærte på skolen ) - da blir man sjeldnere sulten.

Men det kan være litt uvant å venne seg til denne måten å spise og forbrenne på, hvor kroppen ikke hungrer etter karber, men at man bare spiser når man virkelig trenger det. Viktig derfor å få i seg nok grønnsaker, selv om du ikke alltid hungrer etter det, som inneholder masse vann bl.a., og å drikke nok væske på lavkarbo!

Det er liksom en ny måte å spise på, synes jeg - uvant å bare spise det man trenger, og ikke bare det man får sug etter gjennom dagen.

Kanskje matlysten din reagerer litt snurt nå ("får jeg ikke karber, så vil jeg ikke ha noe!"), men det er en tilvenning. I mellomtiden må du la fornuften din bestemme at du skal spise karber i form av grønnsaker, fordi DU vet at kroppen trenger det - selv om matlysten ikke har kommet helt dit enda etter sjokket over denne radikale nye spisemåten