Tråd: Vekt
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-05, 21:01   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er helt normalt for kroppen å ta en "pause" ved jevne mellomrom. Slike platåer er veldig vanlige. De kan vare fra en til seks uker - Dvs. at om man ikke har tatt av kilo noe eller gått ned centimeter på denne tiden, bør man ta en nøyere titt på hva og hvor mye en spiser når.

Som regel vil man gå ned centimeter, - man merker klærne blir løsere selv om vekta står stille. Etter en radikal kostomlegging vilkroppen trenge tid til venne seg til det nye regimet. Den tror den ikke får nok mat og sparer så godt den kan. Så oppdager den at den får mat og lar det gå noen kilo igjen. MEN den er ikke helt overbesvist.... etc etc. Og så må den omfordele litt på fettreservene.... og målene går ned et sted og opp et annet. Mye rart som skjer med denna kroppen !

Jeg har gått ned veldig lite siden våren. Et par tre kilo kansje, - men jeg har gått ned minst 2 størrelser i klær ! Kjøpte to bukser i august og jeg mister snart begge to !

Så OM dere er på et platå, - sjekk målene - ikke bare vekta. OG kjenn hvordan klærne føles på. Gi kroppen tid og ikke stress. Har stoppen vart lenge, se på ha du spiser/drikker. Cola Light/Pepsi Max og andre kunstig søtede drikker er en skikkelig partystopper. Sammen med annet kunstig søtstoff vi finner i sjokolade og drops. Fløte og meieri produkter ?? Skjulte karber - har du virkelig oversikt over hvor mange karber du egentlig får i deg ? Eller vet du det med øyemål - tror du ?? Nøtter ?? Det kan være matvarer kroppen din ikke tåler og reagerer på.

Etter 6 ukers stopp i vekt OG mål viljeg anbefale en ren induksjon 1-2 uker. Uten kunstig søtstoff etc. Gå så stegene på stigen oppover igjen. Det krever litt veiing og målign i begynnelsen. Vær forberedt på AHA opplevelser ! (Been there, done that!)

Vær tålmodig og hold ut - snart beveger det seg nedover igjen !!