Sv: Lavkarbo uten meieriprodukter
Photobscura: Har dette virkelig blitt sagt til noen...på TV?? Jeg DØR !!  Jeg er såå glad du husker den replikken.
Opprinnelig lagt inn av Enid, her.
Jee! Da blir vi flere i det melkefrie paradiset
Når det gjelder amalgam så er det også noe jeg har tenkt på. Har du noen tips? Har hørt at det er viktig å finne en tannlege som har litt peiling, og at det er likeså viktig å forberede seg på forhånd, med diverse urter osv. Dette er jo litt off topic da... men om det tar av så får vi starte en amalgamtråd 
Yay, antimelk-klubben, in spe! 
Jeg har faktisk hatt planer om å lage en egen amalgamtråd en stund, kan jo ufrivillig mye om det etterhvert . Men jeg er litt ødelagt i hodet ang. temaet, siden det er så kontroversielt i media etc. enda, men åh, så reellt likevel dessverre. Derfor er jeg litt for klar i forsvarsposisjon med boksehansker og hjelm og det hele...hehe Vil skrive det så nøyaktig og korrekt som mulig, derfor er jeg treg med det. Men kommer!
I mellomtiden: her står det fint og utførlig om sanering. Viktig hva man gjør under saneringen ja, legen min var veldig nøye på det, mange blir svært dårlige av reaksjoner under fjerningen av fyllingene. Selv merket jeg den lite (ev. var jeg i en generell kvikksølvrus jevnt over på den tiden, hvem vet). Om tannlegen MÅ ha veldig peil er jeg ikke så sikker på, men h*n må beskytte deg skikkelig, med kofferdam (gummiduk over munnen, så du ikke puster inn kvikksølvdampen) og avsug. Bare å spørrre om vekommende vet hva det vil si å beskytte skikkelig under fjerningen det, og se om h*n har noe svar.
Men en god lege som kjenner til dette, derimot, det vil jeg sterkt anbefale. Det er av 2 grunner: 1) Det finnes 3 måter man kan bli syk av amalgamfyllingene på, viktig å finne ut hvilken av de 3 i ditt tilfelle, ift. fremgangsmåte ved sanering, avgifting og supplerende behandling underveis. 2) Vite om det er noen annet som ligger til grunn for sykdom enn amalgam.
Den største faren med feil tannlege er vel heller at vedkommende ev. prøver å overtale deg bort fra å fjerne amalgamen Dessverre et reelt scenario, ettersom mange tannleger fortsatt mener amalgam er helt uerstattelig... Men de gode tannlegene har heldigvis sluttet med det for lengst, fordi det fungerer dårlig som tannfyllingsmateriale i seg selv, det utvider seg over tid og fyllingene sprekker, m.m.
Bare å spørre og grave til du ikke har flere spørsmål, jeg hjelper såklart gjerne til. Skal hoste opp noe mer info til deg. Vurderer du dette, så kan jeg spørre legen min om hvem i Bergen som kan dette, om du skulle trenge det.
Urter først kjenner jeg ikke til, men jeg fikk beskjed om å ta mye antioksidanter, og så testet legen om jeg trengte sink, og det gjorde jeg ikke. Jeg har bare tatt Juice+ etter hans anbefaling, det var visst fullgodt, de samme tar jeg under avgiftningen nå. Godt mulig urter først er bra, det er mye prøve-og feile i denne behandlingen siden det er så nytt, relativt sett.
Jaja, der røyk det forsettet om korte innnlegg...