Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-08, 15:59   #108
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Superdupergode søte boller/ rundstykker

Huffameg...

Jeg begynte å blande til deigen. Målte opp - meget nøyaktig med sånn spiseskje og teskjemål som man kjøper i kjøkkenvaren. Hadde i 4 egg. Målte opp alt det tørre og alt det våte hver for seg. Blanda i hop, og tenkte: hvordan i all verden har de klart å "forme" noe som helst med dette? Har jeg driti meg ut? Det er jo vaffelrøre!

Vafler! JA! Namnam! *setter på vaffeljernet* Steker et par vafler mens jeg mikser mer soyaprotein og glutenmel i den opprinnelige deigen... Setter noen boller til steking(i muffinsformer), og spiser så en vaffel.

"Hmmm... tja... kan ikke akkurat skryte. De var ikke bedre enn de i den berømte vaffeltråden her inne... Uff... Tror ikke bollene kommer til å være noe særlig heller. Har jeg gjort noe feil, siden jeg er omtrent den eneste som ikke er overbegeistra?"
*tikk-tikk-tikk-tikk-ding!*
*ta bollene ut av ovnen* - "jøss så luftige de er! Ligner på muffins av utseende!"
*skjærer av en slingse og putter i munnen*
Der! Endelig! NAM! På med litt hjemmelaga syltetøy. ENDA MER NAM!

Tusen takk for en svært god oppskrift på BOLLER (om ikke akkurat vafler), selv om jeg måtte ha mye mer tørt i enn det som stod i oppskriften (sikkert noe med mine måleenheter som ikke stemmer overens med originalen), men sluttresultatet ble MEGET bra

Skal prøve å lage et pølsebrød og et par sjokolademuffins med resten av røra. Kommer med rapport siden. Wohoo - hurra for freddan!

Edit: Har nå tatt ut sjokoladebolla/muffinsen og pølsebrødet fra ovnen. Det ser veldig bra ut! Muffinsen smakte som muffins også! Konsistensen var litt mer bollete (pga glutenmelet sikkert), men veldig gode! Hadde litt kakao og litt hakket mørk sjokolade oppi. Nam!

Pølsebrødet var egentlig tenkt til å heves, slik at jeg skulle dele det på midten som et vanlig. Hadde sesamfrø på toppen og all tingen... Men det sklei litt utover, så det ble verken lompe eller brød. Neste gang skal jeg med vilje flate det mer utover og bruke som "lompe", eller så må jeg lage deigen litt tørrere slik at de ikke sklir utover. Men som pølsebrød, smaks- og konsistensmessig, tror jeg vi har en vinner! Hurra for oppskrift!

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"

Sist redigert av dingpot : 22-08-08 kl 16:43. Årsak: Har bakt ferdig :)
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat