Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-08, 21:29   #21
Magga Dutti
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken mat begynner man med til babyer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skeptisk skal du selvsagt få lov til å være, men synet mitt kommer ikke bare på bakgrunn av en bok skrevet av en lege altså. Jeg har vært aktiv i "lavkarbomiljøet" i snart 5 år og har lest det meste av lavkarbolitteratur, ja også annen ernæringslitteratur. Jeg er helt fullstendig overbevist om at dette er bra også for barn, det er bare dette med spedbarn jeg er usikker på, og da i forhold til når de kan begynne med feks. smør og egg.

Fett og barn høres helt naturlig og bra ut i mine ører, det er karbohydratene som skurrer her. Men ikke alle karbohydrater, bare de raske. Og da mener jeg hvit ris, hvit pasta, poteter, sukker og lyst brød.

Jeg tenker bare på at det er en så vanvittig sunn matvare, men jeg kommer som sagt til å vente en god stund til og da kanskje helst introdusere bare plommen i første omgang.

Ok. Ja, jeg vet jo at de anbefaler helmelk framfor lettmelk osv pga fettet, men jeg er bare redd det blir for mye fett, og at vi egentlig gjør ungene en bjørnetjeneste ved å dytte i de for mye, slik at blodårene tetner. Men det er mulig jeg er preget av at jeg er ny i lavkarbomiljøet enda.

Eggeallergi og ekstrem hud pga dette har jeg også sett på nært hold. Det er ikke mye gøy for verken mor eller barn.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat