Sv: (Planlagt) Sprekk i går. Hva er deres erfaringer da?
Har opplevd det samme som deg Wollafruen, var i bryllup og hadde bestemt meg på forhånd for å ta ett aldri så lite kakestykke, var kun invitert til kaffi og nattmat 
Tok to bittesmå stykker av to kaker, vil ikke kalle de stykker heller siden det var litt kake på to skjeer så var den vekk....hehe
Nattmat var betasuppe og der var det iallefall masse poteter og gulrot i. Siden jeg ikke hadde spist noe på nesten ett døgn (ja veit at den planlegginga gikk til h) så valgte jeg å spise ei skål og den smakte himmelsk. Dagen før vi dro hjem var det fellesfrokost så jeg spiste to skiver siden jeg var ihjelsvolten og måtte ha mat. Var fremdeles i ketose i dagene etterpå og når lørdagen kom så hadde jeg gått ned.
Det jeg gjør nå er at en dag i uka spiser jeg litt mer karbs, sliter nemlig normalt sett med å komme opp i 15 gr, og en dag i uka prøver jeg å ligge over 15. Ikke får at det skal få fart på vekta, men for å venne kroppen gradvis til å få flere sunne karbs i kroppen. Men vil jo for alt i verden ikke kalle dette en karbodag da, altså i mitt tilfelle 
Men jeg har ei venninne, hvis bror akkurat har utdannet seg til lege og som er helsefrik i tillegg, og han har en dag i uka der han spiser mye mer enn han gjør på normalt sett for at kroppen ikke skal bli vant til samme matmengde.
Han går riktignok ikke på lavkarbo, men det funker iallefall på han 
Men som blir sagt her i tråden, vi er alle så forskjellige og jeg tror at man må prøve seg litt frem for å se hva kroppen tåler og ikke....
|