Sv: Huden følger ikke med
Opprinnelig lagt inn av bofse, her.
Jeg har siden Mai gått ned 13,5 kg. Endelig viser ikke BMI syklig fedme lenger så igentelig skulle jeg vært overlykkelig.
Men kroppen min uten klær blir bare styggere, og styggere. Skinnet blir slapt overalt og henger og dingler. Jeg skal ned værtfall 30 kg til, men fortsetter det sån kommer det til å se ut som skinnet er et telt.
Har tenkt på mageoprasjon når jeg er i mål. Men hva med armer, ben, pupper, rompe. Kan vel bare glemme å noen gang vise meg i badedrakt.
Er det flere som har problemer med slapp hud over hele kroppen?
Det kan være greit å trøste seg med at selv om ikke huden henger med sånn med én gang, så kan den til en viss grad komme etter. Har man hengemage, må man dog regne med å eventuelt operere den - så mye trekker huden seg sjelden sammen. Puppene er det også vanskelig å gjøre noe med foruten operasjon. Men overarmer, rumpe, lår og så videre vil ta seg langt bedre ut hvis man bygger muskler under, selv om man ikke har hud så stram som hos en tenåring
Veldig mye løs hud kan jo gi medisinske problemer, med hudfolder som gnisser mot hverandre eller hvor det oppstår fuktighet/eksem etc. I slike tilfeller får man vel gjerne operasjonen betalt av Staten, tror jeg.
Det er selvsagt mulig å operere alt sammen, men det er snakk om store operasjoner som medfører risikio, antakelig må gjøres i flere omganger og muligens må bekostes av den enkelte. Spørsmålet blir vel da om løs hud ødelegger gleden ved å ha en slank(ere), frisk og sunn kropp? Litt mer «slarkete» skal vi jo alle bli en dag uansett Uansett tror jeg at jeg ville ventet en stund til etter målvekten er oppnådd, for å se hva huden klarer å få til på egenhånd.