Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 14:38   #1
Sari
Juniormedlem

Sari sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sari er på en erverdig vei

Hva er idealvekt?

Okei, dette er altså mitt første innlegg her... Hei hei alle sammen.

Litt om meg: Har passert de 30, fått 2 barn på 3 år og "satt" igjen med ca 10 for mye - godt plassert rundt omkring. Jeg er 176 cm høy og hadde en startvekt på 80,4 kg. Må tilføye at jeg har trent en del styrke tidligere og derfor er ganske sterk, altså har alltid vekta vært høy, selv da jeg var slank - om dere skjønner.

Men - så til spm: Hvordan finner jeg egentlig min idealvekt - en vekt jeg klarer å holde?

Begynte på lavkarbodiett etter å ha fått anbefalt dette av en bekjent + at jeg ramlet over en bok av Ola Lauritzson - "10 kg på 10 uker". Jeg og mannen er nå inni vår tredje uke og har gått ned hhv 4 og 6 kg. Er selvfølgelig fornøyd, men håper ikke ting stopper opp her. Tenkte derfor jeg skulle bestille boka om ketolysekuren (selv om jeg tror vi egentlig holder på med akkurat det samme..)

Fikk min første kommentar i går ang. vekta så det var gøy! Men vedkommende fikk hakeslepp når jeg sa jeg hadde planer om å komme meg ned til ca 68 kg...

(Trener 3-4 treningstimer på studio fordelt på styrketimer, aerobic og yoga, så kanskje muskeløkning i kg gjør at jeg ikke har sett vektnedgang siste uka... )

Hvordan fant dere idealvekta? (Er dette et teit spm forresten?)

Takker uansett for svar!

ps: masse kjekk infor her inne forresten..

Sist redigert av Sari : 26-08-08 kl 20:24.
Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat