På snørra med lavkarbo
Løp første gang siden jeg la om til lavkarbo 2 harde konkurranser (ca 60min) påfølgende dager. Jeg har trent bra i hele år og er i form, så det er ikke det som er problemet. Når jeg trener er det ikke mer enn 45-60min og da aldri mer enn 30-45min hardt på noen av øktene i uka.
Jeg klarte første dagen bra, var sliten på slutten og svimet meg i mål, men holdt hele veien. Tenkte litt over det, men var happy. Dag 2 var tyngre og etter 15 min var kreftene borte. Ikke sprekk, men bare tungt, tungt. Hvis jeg skal anslå sprang jeg nok 10% saktere enn forventet.
Mitt svar er kort og greit, jeg hadde tømt glykogenlagrene mine dagen før. Det har skjedd før og jeg kjenner det igjen.
Jeg spiser lavkarbo, men tenker ikke på karbo, velger det naturlig bort. Men anslår at jeg ligger mellom 50 og 100g om dagen, og med trening kan man fort ligge nesten i ketose med et slikt inntak/forbruk.
Har lest endel om det Anthony Colpo skriver om lavkarbo og utholdenhetsidrett og han sier det rett ut at man ikke klarer å yte uten å innta karbo umiddelbart etter treninga.
Nå er det 2 uker til en trippel-konkurransehelg og da blir det lavkarbo som vanlig og reale doser karbodrikke etter trening, så får vi se hvordan det føles.
|