Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-08, 23:25   #3
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: På snørra med lavkarbo

igår trente jeg veldig lett og inntok 150g karbo etter treninga. Løp 10x2min bakke-intervaller idag og det var en tydelig bedring. Holdt hele økta igjennom uten problem og så lett på slutten har det ikke gått i sommer.

Ja det er antagelig forskjeller, men kanskje også i basis karbo-inntak. Hva har du som karbo-inntak jevnt over ? Det blir lett til at jeg holder for lavt inntak. Jeg trener også sjelden under 75% av max puls også, så kanskje forklaringen ligger der også. Om jeg inntar kun max 100g om dagen og trener 5 dager i uka der jeg forbruker disse 100g, så vil det jo si at jeg omtrent går på ketose da resten av dagen...det er dette Anthony Colpo også nevner.

Nå skal det sies at restitusjon og muskelsårhet har vært og er meget bra på lavkarbo og det var ikke det som var problemet i helga. Ikke sure bein, kun tungt og lav fart. Nå idag med kun en hviledag og så lett og greit med bakkeintervall sier vel at kostholdet bare trenger en liten tilpasning og ikke omlegging.

Men, vi får se nå da. Dro akkurat nedpå 1 liter vann med 200g sukker og 2 rå egg etter trening, så får vi se utover i uka hvordan kroppen reagerer.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat