Sv: Lavkarbo uten meieriprodukter
Uff, nå har jeg unngått denne tråden altfor lenge...meg og dette temaet = ikke bra (amalgam, altså...ikke melk)
Opprinnelig lagt inn av Enid, her.
så tror jeg den amalgamtråden er en god idé - vi kan alle lære noe, og det er jo bare greit med litt debatt!
...det er nettopp det jeg ikke klarer - dessverre. Tåpelig sikkert, men når jeg sitter her midt oppi dette, så blir det helt absurd for meg å diskutere rundt det, om det er reellt osv., fordi det alltid på et offentlig forum som dette vil være noen som kommer inn i diskusjonen og 'mener noe' (ikke alltid fordi de kan så mye...), og det er alltid noen, om enn bare én person, som mener at dette med amalgam bare er noe tull. Ikke fordi jeg ikke stoler på dere søtnoser, eller de fleste på forumet her inne, men fordi dette er et offentlig forum hvor man må regne med at hvem som helst (som gidder å registrere seg) kan ytre seg. Og det er ikke jeg klar for enda - det er fortsatt altfor nært.
Det er ingen overdrivelse å si at min erfaring fra å først bli syk - og så en kronglete vei for å finne ut hva - og deretter behandle det, har vært et lite mareritt til tider - ikke et mareritt pga. smertene (selv om de er vonde), og heller ikke pga. tapt tid fra livet og arbeid osv (selv om det er kjipt), men fordi det som har gjort meg syk fortsatt ikke anerkjennes av så mange mennesker. Det har vært umulig å forholde seg til for meg.
Måten jeg har taklet det på er derfor å lage min egen lille boble av mine nærmeste, og de jeg kjenner og stoler på, hvor det er aksept for at man kan bli syk av amalgam, hvor det ikke stilles spørsmålstegn ved det, men heller fokuserer på hvordan bli frisk fortest mulig. Jeg har ofte blitt sjokkert av min egen reaksjon når diagnosen min har blitt møtt med selv den mildeste kritikk, det har tatt meg på helt på senga - ofte kommer ikke reaksjonen min før dagevis etterpå, og jeg forvinner bare nedi et lite sort hull - skremmende greier, som jeg ikke har råd til/tid til nå - jeg er på pause fra sånt mens jeg holder på med å bli frisk 
Samtidig unner jeg virkelig ingen andre å være syk av det her, derfor føler jeg et påtrengende behov for å dele alt det jeg har lært, mye fordi jeg går til den legen som (etter det jeg har skjønt) kan mest om dette i landet, og jeg har lært mye av han, og jeg ser at det er mye hullete informasjon rundt amalgam rundt omkring. Disse to hensynene veier for og i mot i hodet mitt hele tiden nå, så akkurat nå er det sånn der inne: ...
Merker det har flyttet seg noen brikker rundt i hodet mitt i det siste bare av å skrive om det her, det har gjort noe med meg *knake i hodet* Kanskje vurdere å utvide boblen min litt. Hadde uansett bare tenkt å skrive et info-innlegg om amalgam, ikke lage en tråd - skrev feil over. Så kan jeg få en innefor boblen min til å lese tilbakemeldingene først, før jeg våger se, dersom noen har spørsmål.
Tusen takk for ros, Enid 
Ang. tannlege: det er en LEGE du trenger for å bli frisk av amalgam. Tannlegen fjerner bare kilden til giften. Det er legen som kan hjelpe deg til å bli frisk ved å fjerne tungmetallene som er lekket ut fra fyllingene og lagret i kroppen din. Det er dettte jeg driver med nå, lenge siden jeg fjernet fyllingene - det er bare begynnelsen. (med et unntak da, om du er syk på en av de tre måtene - spenninger mellom gullfyllinger og amalgamfyllinger - da vil du gjerne merke det straks etter å ha reist deg opp fra tannlegestolen)
.Tannlege finner du ganske lett, kan f.eks. høre med disse her om en i Bergen. Lege er mye verre å få tak i, det skal jeg forsøke å hjelpe deg med. 
Yepp, det var dagens "Poscar's bekjennelser"...puh! På tide å starte blogg snart kanskje (eller skrive en bok) ...lol