Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-08, 20:09   #38
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Lavkarbo uten meieriprodukter

Jeg ser ut fra slik du skriver at du virkelig forstår/har hatt det på samme måten, bra å høre at du kjenner deg igjen. Men forferdelig trist at du har opplevd sånne ting.

Nei, det hjelper kanskje ikke å ha en boble (om jeg tolket deg riktig?), det føles kanskje bedre der og da enn det er i lengden, men iblant orker man ikke å argumentere/overbevise der og da (som du tydeligvis vet så godt).

Jeg er allergisk mot tungmetaller (i tillegg til selve forgiftningen), og det kompliserer prosessen: jeg blir syk av behandlingen, mens vi renser kvikksølvet ut av kroppen. Jeg er myye bedre enn da jeg startet avgiftingen i begynnelsen (da ble jeg type sengeliggende urørlig, skummelt) - reagerte så voldsomt når kvikksølvet var på vei ut av kroppen. Det er to prosesser som virker samtidig hos meg: 1) Jeg blir bedre og bedre jo mer kvikksølv jeg blir kvitt fra kroppen 2) Jeg blir dårlig når jeg renser ut dette kvikksølvet (når det kommer ut i blodet fra gjemmestedene sine i fettvevet, mens det er på vei ut av kroppen), altså en allergisk reaksjon. Disse er veldig uforutsigbare hos meg, varierer voldsomt fra dag til dag, uke til uke. Sist sa legen min at det er 4 stadier i avgiftingen for de som er allergiske slik som meg: 1) først blir man bare dårlig, 2) så vil det veksle mellom å blir bedre av utrensingen + å bli dårlig av de allergiske reaksjonene, 3) deretter blir man bare bedre og bedre, og 4) til slutt merker man ingenting - da er man ferdig utrenset Needless to say, jeg er fortsatt på 2. Men det er ikke vanlig å bruke så lang tid, endel er min feil.

Nei, lavkarbo er ikke en del av behandlingen, det er bare for min del, jeg liker det. Har vært litt flau for å spørre doktor'n om det er dumt å leve lavkarbo/kanskje komme i ketose når man har en lever som slites hardt nok i amalgamavgiftingen ellers. Men sist så jeg både Lutz og Skaldemann i bokhylla hans på venteværelset, så han er tydeligvis ikke negativ