Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-08, 21:04   #8
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Beste trening for en nybegynner?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Nattfrue: Etter å ha lest spørsmålet ditt en gang til, skjønner jeg at svaret mitt var feil.
Start med å gå. Gå minimum 20 minutter sammenhengende hver dag, 7 dager i uka.
En partner å gå med er kjempeviktig. Har litt lett for at man ikke gidder pissværdager ellers. Gode sko, veeeldig gode sko. De skal være for å gå. Titt innom en sportsbutikk å få hjelp til dette. Noen av dem er ihvertfall flinke med veiledning.

Jeg starta kun med gåing sjøl i november i fjor. Må da si at jeg var så dårlig, at doktern mente det kunne bli alt for tøft.

Jeg går hver dag og har gjort det siden starten. Minimum 30 minutter, og noen ganger i uka rundt en time. Har lagt opp en reiserute hjem fra jobb som gjør at det blir et stykke å gå, men regner med at jeg kommer til å "jukse" når det blir dårligere vær, så da overtar nok svømming en del. Liker best å gå alene - har jeg med meg noen, blir det bare rusletur - og det er jo trivelig, men det gjør ikke all verden for formen