Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-08, 01:14   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vi burde organisere oss!

Opprinnelig lagt inn av Inanna, her.

jeg er stor fan av lavkarbo diett, har prøvd en del andre, men det er denne som virker best for meg.
men problemet er at det er såpass nytt (20-30år) at man ikke kan garantere at det ikke har noen langtids bivirkninger på kroppen, og at det ikke fører til noen sykdommer, eller svekker hjernen, siden den trenger karbohydrater for å fungere.
Så jeg trur ikke det kommer til å bli en anbefalt diett før folk får ordentlig tid til å forske på det.
så jeg for min del syns det er greit at folk ser rart på meg når jeg sier at jeg ikke spiser karber,
On noen år vil kanskje lavkarbo ta over for lav fett. jeg vil la det gå naturlig uten at jeg blander meg inn

Dette er nå temmelig historieløse og bastante påstander.
For det første har det vært eksperimentert med lavkarbo og høyfett i godt over hundre år (jfr Banting) om ikke lenger, og prøv å komme med den teorien med hjernen og karbohydrater til en inuitt som ikke er påvirket av vestens kosthold. De levde på en diett av hvalspekk og rødt kjøtt, og hadde ingen av de i vanlige livsstilsykdommene (diabetes, angina etc) som vi har i dag, og jeg tror hjernene deres fungerte alldeles utmerket.
Jeg vil anbefale deg å f.eks lese "Bedre uten brød" av Allan og Lutz, de refererer til en del studier og mye annet som er historisk interessant.
Hjernern kan fint fungere på ketoner, thank you very much

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat