Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-08, 03:10   #17
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Vi burde organisere oss!

Opprinnelig lagt inn av Inanna, her.

mine utsagn går utifra hva jeg leser i pensumsbøkene og hva mine forelesere sier. jeg holder meg heller til disse, enn bøker som lener seg mot den ene eller andre siden av diskusjonen.
men jeg vet av egen erfaring (og studier) at hjernen fungerer bedre på mer karbohydrater, jeg mener da karbohydrater som frukt og grønnsaker.

Da sier jeg til deg, det som min eminente lege ble fortalt av sin professor da han studerte medisin: "Du må studere ved flere læresteder dersom du skal bli god - minst to, helst tre - det er nødvendig å se flere sider av sannheten for å få nok kunnskap."

Alle læresteder har sin etablerte sannheter, så for å få et større bilde må man søke lærdom flere steder. Ellers er det lett å miste det store bildet ut av syne.

Etter å ha studert ved universitet (et samfunnsfag her i gården) både her og i utlandet selv, kan jeg bare bekrefte påstanden over - oh so true...

Hansken er kastet. Du er herved utfordret.


I mellomtiden kan du begynne selv ved å aktivt oppsøke annen litteratur enn det du har på pensumlisten din.
Som jeg lærte på mitt utenlandske universitet: allltid, alltid, alltid vit hvem som er forfatteren av den boken du leser, hvorfor de har skrevet den boken og hvilke incentiver de har. Ha et selvstendig kritisk forhold til litteraturen, først da blir du en god student som kan tenke selv.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 30-08-08 kl 03:24.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat