Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-08, 17:37   #4
Potetpoet
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Heisann!

Jeg startet opp på onsdag

Gikk på en egenkomponert Atkins-lignende diett for to år siden hvor jeg i løpet av to måneder gikk ned fra 94kg til 87kg. Var fornøyd med så gikk tilbake til vanlig kosthold og holdt meg der i ca halvannet år, før jeg det siste året har bevegd meg opp til 94,4kg igjen pga stillesittende arbeid og absolutt ingen trening.

Denne gangen har jeg en litt annen plan; 4 uker på induksjon og så en forsiktig overgang til vanlig kosthold og trening 3 ganger i uken. Benytter rett og slett Atkins for å få en kickstart i begynnelsen

Begynte som sagt på onsdag på 94,4 og idag, lørdag, er jeg allerede nede i 92,3. Jeg føleger delvis Atkins-induksjon, men jeg er måler overhodet ikke opp mat eller teller karbohydrater. Jeg kjøper utelukkende mat uten eller med svært lite karbohydrater slik at jeg slipper å veie/telle karbohydrater.

På tirsdag kjøpte jeg inn følgende; egg, maaaaasse bacon, biffer, indrefilet av svin, karbonadedeig, blåskimmelost, serranoskinke og annet kjøttpålegg(Moto), torsk, kylling, meieri-smør, majones, Creme Fresh(eller hvordan det nå staves), reker, ost, bær(bringebær, blåbær og bjørnebær), kremfløte, søtningstoff, blomkål og brokkoli.

Frokost består stort sett av egg, bacon og serranoskinke. Til lunsj i kantinen tar jeg tre hardkokte egg, reker og majones samt bittelitt salat og blander til enn slags salat. Til middag er det gjerne biff eller indrefilet surret i bacon og med hjemmelaget Bernaise-saus(posebasert er visstnok rik på stivelse og annen karbs) og gjerne litt ostegratinert blomkål. Varierer tilbehøret også med sprøstekt bacon oppå Creme Fresh eller en digg ostesaus av kremfløte og litt blåskimmelost. For å variere steker jeg også fisk eller kylling som jeg spiser sammen med bacon og Creme Fresh. Til kvelds har jeg hatt mye egg og bacon, men gjerne også hardkokte egg sammen med reker og masjones og litt kjøttpålegg eller rester fra dagens middag. Til dessert lager jeg hjemmelaget is som er bedre enn butikkkjøpt:-) Har en del frosne bær i mixer som jeg knuser sammen med noen dråper søtningsmiddel og tar litt og litt fløte oppi til den får iskrem-konsistens. Knall godt!

Mellommåltider består stort sett av kjøttpålegg. Er faktisk godt å spise fenalår og majones:-) I tillegg dytter jeg i meg Møllers Total selv jern ikke skal være en del av induksjonen

Kan skrive hvordan vekten har utviklet seg:
Onsdag kl 16: 94,4
Onsdag kl 00: 94,0
Torsdag kl: 0800: 94,0
Torsdag kl 16: 93.7
Torsdag kl 00: 93,4
Fredag kl 16: 93,2
Fredag kl 00: 92,9
Lørdag(idag) kl 12: 92,3

...som skulle være 2,1kg på ca 3 dager

Jeg er nesten litt bekymret over hvor fort det går, men jeg husker også forrige gang, når jeg på min semi-induksjon, at jeg hadde samme nedgang, så er ikke bekymret. Er bittelitt slapp i kroppen, men ikke sånn at det plager meg(kanskje ikke direkte slapp, men kroppen "føles" litt annerledes på en måte). Holder meg foreløpig unna alkohol, men kommer til å drikke rødvin og karbofritt øl når disse to ukene er over(husker ikke merket, men er røde bokser som jeg kun har funnet på Meny).

Dersom noen vil vite fortsettelsen så er kan jeg jeg godt følge opp denne tråden innimellom:-)

Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat