Sv: Birken countdown
Birken 2008 på sykkel er historie.
Det ble en dag med blandede erfaringer, hvor jeg måtte ty til karbohydrater for å komme meg i mål!! Ca halvveis i løpet fikk jeg et kjedebrudd, noe som resulterte i noen minutters stopp. Vel oppe på sykkelen igjen, var kroppen totalt kake og jeg kjente meg totalt tom både næringsmessig og ellers. Etter inntak av cola, sjokolade, banan og rosiner i løpet av en 20 minutters-periode på ulike mat-stasjoner, kom kreftene gradvis tilbake, noe som gjorde at jeg fikk opp igjen tempoet de siste tre milene mot mål.
På tross av delvis søndags-tempo, klarte jeg "merket" med god margin og klokket inn på 3.36. Så på tross av problemene underveis, er jeg godt fornøyd. Over 20 minutter bedre enn i fjor, med store problemer underveis, viser at formen tross alt er mye bedre.
Uansett, det skal jammen meg testes videre på matfronten!! Jeg kjente at kroppen rett og slett sugde til seg karbohydratene i dag og jeg hadde rett og slett ikke klart meg uten. Egentlig litt skremmende med tanke på tidligere opplevelser.
Jeg endrer derfor opplegget litt fram mot Birken-løpet og Oslo Maraton i september, hvor jeg kommer til å innta karbo underveis. Ett av løpene vil også gjennomføres med karbo-loading dagen før konkuranse.
Man lærer så lenge man lever :-)