Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-08, 11:10   #1
Paxen
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paxen er på en erverdig vei

Huff! Må slutte med Ketolyse ...

Kom tilfeldigvis over en artikkel på Lommelegen hvor det sto at man ikke måtte være i ketose hvis man hadde hematologisk sykdom. Jeg fikk diagnosen von Willebrand (lett blødersykdom) i våres, og jeg spurte vår alles kjære Dr. Torkil (glad han er tilgjengelig for oss!) og fikk bekreftet min frykt: Ketolyse er ikke noe for meg. Jeg ser at det er riktig, for forrige menstruasjon var minst 4 ganger så stor som vanlig, og varte dobbelt så lenge. Måtte bruke tabletter (Cyklokapron) for å stoppe den.

Så nå er jeg litt deppa. Jeg har trivdes så godt med kostholdet. Jeg har ikke gått ned mer enn 6 kilo på ca 4 måneder effektiv tid, men de har vært helt smertefrie. Ingen desperat sult, lett å vite hvilke matvarer man skal holde seg unna, masse fett har holdt snopetrangen i sjakk. Brokkolibuketter og BaconCrisp med rømmedipp NAMNAM!

Så nå må jeg vel over på noe Lindbergsk. Prøver å se positivt på det. Kan spise en appelsin hver dag, en "sprekk" har mindre konsekvenser (ingen ketose å falle ut av). Men jeg må kutte fettet, og jeg er redd sulten kommer da.... Og viljestyrken min dropper under null når jeg er sulten.....

Så jeg drøyer og drøyer.... er fremdeles i ketose.... Prøver å lese meg opp på Lindberg, men kjenner motstanden i meg. Har prøvd Lindberg før og var forsåvidt fornøyd, men trives enda bedre med Ketolyse. Samboeren min lager nå bønner til middag og presser på fordi han er bekymret for meg, men jeg saboterer....

Takk for at dere hører på meg alle dere som har lest gjennom dette Godt å få ut litt frustrasjon.

Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat