Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-08, 19:03   #2
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Spiser jeg sånn passe?

For det første - 3,5 kilo på 2 uker er kjempebra! Tror du skal ta dette med å "fyke" ned i vekt med en klype salt - det er nok av mennesker her inne som ikke har rast så veldig nedover i begynnelsen - poenget er at det virker, og man går jevnt og trutt ned (Men personlig mener jeg at 3,5 kilo på 2 uker mer enn kvalifiserer til "rasing", altså...)

Så til maten. Ser ut til at grønnsakene dine er litt lite varierte. Agurk, for eksempel, inneholder nesten bare vann og veldig få næringsstoffer. Det er kjempegodt, så du må gjerne spise det, men hvis salatene dine stort sett består av salatblader og agurk, blir det litt fattig for kroppen. Ser at du "bruker opp" 6-7 karber på knekkebrød om morgenen - det kan du kanskje prøve å endre på, og få i deg mer grønnsaker i stedet. Du kan få ganske mye snaddergrønt hvis du har 6-7 gram karbohydrat å spandere Det er viktig å få i seg et visst spekter av grønnsaker, siden de inneholder ulike næringsstoffer. Jeg bruker også veldig mye broccoli og blomkål til middag, så da prøver jeg å få inn andre grønnsaker ellers på dagen. Prøv squash, (cherry)tomater, sopp, kål, paprika, løk (paprika og løk er ganske rike på karber, men man trenger jo ikke så veldig mye), asparges, aubergine, hvitløk, chili ... det er masse å ta av

Ellers synes jeg det ser bra ut. Passer du på å drikke masse vann og ta kosttilskudd?

Gratulerer med fin start, og lykke til med veien videre