Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-08, 07:50   #14
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Permanent Ketolysekost for velværets skyld -forsvarlig?

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Dette var en interessant tråd. Jeg følger opp med et spørsmål: Photobscura nevner at "hvis du spiser nok fett, skal du ikke bekymre deg for for lav fettprosent." Jeg tolker dette svaret som om fettet man spiser på ketogen diett blir på en eller annen måte værende i kroppen. Dette er helt motsatt av hva jeg har lest, nemlig at fettet man spiser enten forbrennes eller går gjennom kroppen (jfr fettdiare). Hvis man legger på seg mens man følger en ketogen diett er det enten 1)for mange karbohydrater i kosten eller 2) en annen tilfeldig bivirkning (stress, vann).
Har jeg forstått noe feil?

Hanne

Fettet blir ikke værende i kroppen, men kroppen bruker fettet du tilsetter i maten som forbrenning om du ikke har overflod av fett på kroppen selv. Derfor blir ikke fettprosenten for lav.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat