Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-05, 11:20   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Heia Danel, og velkommen til oss !

Vet ikke helt om jeg skal ta deg helt alvorlig, - og om jeg i det hele tatt skal bruke tid på å svare deg ... men i tilfelle du skulle være utstyrt med et åpent sinn med vilje til å lære nye ting

Om vi spiser sunt ? Ja, det gjør vi faktisk. Og av 1000 medlemmer her inne er det mange som ikke spiser lavkarbo for å gå ned i vekt også. Jeg er en av dem. Jeg vil bare ha en god helse. Så lenge min lege sier "om alle hadde spist så sunt som deg hadde jeg hatt glade dager og ikke mye å gjøre", - så lenge flere ernæringsfysiologer og professorer i ernæringsmedisin støtter mitt kosthold, ja da velger jeg å tro på det fremfor alle "synserne" som ikke har satt seg inn i hva lavkarbo kostholdet dreier seg om og hvordan det funker. Et flertall av medlemmene her inne har fått en bedre livskvalitet med mindre "vondter" etter å ha lagt om kostholdet.

Kunne skrevet en lang forklaring på hva og hvorfor, men du får kortversjonen:

Det som er cluet med lavkarbo kosthold er å kutte ut de raske karbohydratene (og ikke alle !). Vi spiser masse grønnsaker, frukt, nøtter, bær, egg, rent kjøtt, fisk og fugl. Og alt fett er ikke farlig fett. Kroppen trenger fett for å funke også. Mettet og varmebehandlet fett (som i margarin) og varmebehandlede (ødelagte) oljer er IKKE bra. Vi spiser ordentlig smør, rømme, ost og kremfløte - men ikke i vanvittige mengder - alt med måte. OG kaldpressede oljer, med masse gode essensielle fettsyrer. Altså det GODE fettet, som selv Statens ernæringsråd har fått øynene opp for.

Hva er det som er så usunt med å kutte ut hvitt raffinert mel, raffinert sukker, stivelse (poteter, pasta og ris) fra kostholdet sitt da ??? Inneholder disse varene så mange vitaminer og mineraler som vi trenger ???
Det er det vi har kuttet ut....

Tror du må lese litt om resultatene våre før du sier det ikke gås ned i vekt her., og at vi blir tjukke av fettet vi spiser For her er det mange (de fleste faktisk) som har flotte resultater å vise til - og som har klart å holde vekten etter at målet er nådd. Lavkarbo er nemlig god mat - og mulig å leve på resten av livet (slik jeg har gjort) uten å måtte gå sulten som på en lavkalori, lettprodukt - "diett". Lavkarbo er ikke en crash diett, - det er en varig omlegging av kostholdet.

Foreslår at du låner alle bøkene på biblioteket og leser dem , før du dømmer vår måte å leve på.... Kanskje du finner ut at det ikke er så ille allikevel ?

Du kan også lese litt her: http://www.lavkarbo.no/fakta-og-feil...om-atkins.html - spesielt under punkt 9, -som gjelder fett spesielt.

Les og lær