Sv: Undrer...:)
Skal svare så godt jeg kan (mine svar i rødt) 
Opprinnelig lagt inn av newbe, her.
Hei alle dere!
jeg er ny her i forumet og ny på ketolysedietten.. Jeg lurer på et par ting som jeg håper dere kan hjelpe meg å finne svar på!
1) hvor lang tid tar det ca å komme i ketose? synes det står så forskjellig rundt omkring, 2 dager, 4 dager osv.. det er sikkert individuelt? hva er mest vanlig? jeg har gått på diett i 2,5 dag, og stiksen har bare såvidt skiftet farge til lys lys lilla... samtidig har jeg behynt å føle en anderledes litt ekkel smak i munnen, som om jeg synes min egen ånde er vond :P har hørt at det er vanlig også kan det være en pekepinn? Så lenge stixen skifter farge, så er du i ketose Det er ingen svak eller sterk ketose.
2)noen steder har jeg lest at man kan spise atkins-barer av og til dersom man blir sulten.. men en bar på 30g inneholder jo 14 gram karbohydrater! hvordan kan dette være greit? er det karbs som ikke påvirker blodsukkeret da eller? Jeg personlig har aldri smakt en bar. Men vet det er fler tråder med spørsmål om barer. Søk litt, så finner du nok et svar.
3) hvor mye kan jeg forvente å gå ned i starten? jeg forstår selvsakt at dette er helt individuelt, men hadde vært spennende å hatt en viss pekepinn på hva jeg kan forvente... Dette er veldig individuelt. Går ikke an å sammenligne kropp til kropp. Noen tar av mye i starten, andre ikke. Det er veldig viktig å ikke sammenligne med andre.
4) Hvor mye trener dere ved siden av? man skal jo, som jeg har skjønt ikke trene med full intensitet, men holde et vist aktivitetsnivå hele tiden... Tren det kroppen orker. Du merker fort når kroppen får nok 
hmmm, jeg hadde så mange spm istad, men nå tror jeg at jeg har glemt noen... får spørre igjen når jeg kommer på det!
håper noen har tid til å hjelpe meg å finne svar på dette... 
Håper dette hjalp litt 
|