Sv: Birken countdown
Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.
enig !
Jeg tror du hadde ikke fulle karbolager i kroppen og at de holdt såpass lenge fordi du har en høy grad av fettforbrenning. Hva som skjedde ved stoppen vet jeg ikke, kanskje stress og adrenalin gjorde en forandring, vet ikke.
Et så langt løp som birken må antagelig ha inntak av karbo underveis. Men jeg tror du skulle klare deg med fulle karbolager i ca 2 timer (men har ikke peiling på intensiteten din under løpet) uten inntak. Så innta noen liter med 10% ? vet ikke. skal lese litt andre steder.
Stå på :-) jeg gjør mine egne erfaringer. Skal ut på bakke-intervall nå. Jeg har ennå mye mer saft i beina etter økning av karboinntak etter trening. Ikke karbo ellers... Holder fortsatt treningene mye lenger og kan pushe hardere og kjøre pulsen høyere. Ikke svimete i hodet lenger, bare sliten, vondt og syre ;-)
Men lavkarbo og god restitusjon skal man ikke kimse av. Jeg tror kroppen tar imot trening bedre og yter rett og slett bedre. Det må være grunnen til din fremgang.
Jeg fikk nok veldig høyt stressnivå når kjedet røyk. Syklet i utgangspunktet på et 3.30-skjema, men lå langt foran dette og justerte derfor opp til 3.20. Jeg skulle derfor ta igjen det tapte når jeg kom på sykkelen igjen og gikk på en kanon-smell.
Jeg er absolutt villig til å prøve mere karbo i forbindelse med konkuranser, hvertfall når jeg kjente effekten det gav. Jeg tenker tilbake på Holmenkollen Skimaraton i vinter hvor jeg hadde litt samme opplevelsen, men inntok karbo føre var, og smellen kom aldri.
Jeg skal også endre treningsopplegget litt nå, skal prioritere høyere intensitet oftere over en periode, for å se hvordan kroppen reagerer. Prøver å få med meg ett par, tre ritt også før jeg finner fram rulleski og parkerer sykkelen i kjellern.