Sv: Undrer ...
Opprinnelig lagt inn av newbe, her.
1) hvor lang tid tar det ca å komme i ketose? synes det står så forskjellig rundt omkring, 2 dager, 4 dager osv.. det er sikkert individuelt? hva er mest vanlig? jeg har gått på diett i 2,5 dag, og stiksen har bare såvidt skiftet farge til lys lys lilla... samtidig har jeg behynt å føle en anderledes litt ekkel smak i munnen, som om jeg synes min egen ånde er vond :P har hørt at det er vanlig også kan det være en pekepinn?
2)noen steder har jeg lest at man kan spise atkins-barer av og til dersom man blir sulten.. men en bar på 30g inneholder jo 14 gram karbohydrater! hvordan kan dette være greit? er det karbs som ikke påvirker blodsukkeret da eller?
3) hvor mye kan jeg forvente å gå ned i starten? jeg forstår selvsakt at dette er helt individuelt, men hadde vært spennende å hatt en viss pekepinn på hva jeg kan forvente...
1) Sånn i gjennomsnitt her omkring virker det som om de fleste kommer i ketose på et par-tre dager.
2) Jeg er med Gerd, jeg har heller ikke rørt de der barene, ganske enkelt fordi jeg gidder ikke kaste bort karbene mine på sånne, når jeg kan spise ordentlig mat isteden. Ren mat er det beste.
Som nevnt også, er det best å sjekke om noen sukker alkoholer skal trekkes fra antall karber. Kan du ikke det og det faktisk er 14 gram i hele baren, styr laaaaangt unna!
3) Kommer helt an på hvor mye du har å ta av, om du har forsøkt deg på mange dietter før og hvor mye vann du har i kroppen.
Noen går ned en halv kg og noen raser ned så mye som en 3-4 kg, kanskje ennå mer også.
En fordel er å ikke prøve å sammenligne seg med andre like godt først som sist. Du sparer mye hodebry på den måten.