Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-08, 13:10   #13
Potetpoet
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Potetpoet er på en erverdig vei

Sv: Andre som nå er på Atkins induksjon?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva mener du med "vanlig mat"? Om du går tilbake til et karbohydratrikt kosthold med mye brød, pasta og poteter etc, så er det en stor mulighet for at du vil legge på deg igjen Kroppen kan også bli mer følsom for kh når du har kuttet dem ut av kosten en stund.
Atkins vedlikehold er temmelig likt Fedon, som et tips Og overgangen kan man bruke vedvarendestigen beskrevet i boken (og på Atkins-delen av forumet her. Den er kjempesmart )

Jeg vil anbefale alle å følge induksjonen etter boka for best resultat (om man fikser egenkomponerte eller inspirerte dietter så er det kjempebra, men ikke alle som takler friheten rundt det...!), det vil si; Telle kh, ikke spise mer enn tillat med meieriprodukter, unngå søtstoff etc.

Lykke til alle sammen

Vanlig mat som normal sunn mat, ikke et vell av poter og brød o.l. Meningen er at når jeg er nede i rundt 89-90 så vil jeg over på sunn normal kost og begynne å trene igjen slik jeg gjorde før. Forrige gang gikk jeg på Atkins så var jeg nede i 87 og gikk tilbake normal kost, men gikk ikke opp igjen i vekt(spillte litt fotball som kanskje kan ha hjulpet litt). Det er jo tre år siden, men det siste året etter jeg flyttet til Oslo og byttet jobb, så sitter jeg i ro 12-13 timer hver dag og spist mye mye overtidsmat(aka Peppes og Dolly), så da gikk det kraftig opp.

Trivselvekten ligger på 80-83, så vil ned dit igjen men jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å ligge unna karbohydratene alt for lenge. Da har jeg større sjans for selvdisiplin med å trene og spise sunt med mulighet for helgeutskeielser uten at det har noe å si for vekta. Skulle gjerne vært på Atkins resten av livet, men det går bare ikke. Derfor har jeg valgt denne tilnærmingen denne gangen, så får vi se hvordan det fungerer:-)

Sist redigert av Potetpoet : 02-09-08 kl 13:17.
Potetpoet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat