Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-08, 19:00   #2
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Desserter på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja da, jeg kan gå inn og se på oppskriftene, men jeg syns det er vanskelig å vite hvilke jeg kan spise i ketolyse og ikke bare i lavkarbo.

Er det noen som kan komme med innspill?

De fleste oppskriftene kommer vel med utregnede karber per porsjon eller i hele smørja (eventuelt kan du regne det ut selv, basert på ingrediensene), så blir det en avveining - kan jeg ta en bit av dette og holde meg under dagsgrensen for karboinntak? Verre er det ikke, sånn i utgangspunktet Hvis du pleier å ligge på 15 karber om dagen normalt (og det bør man jo), må du redusere litt på noe av det du vanligvis spiser for å få "råd" til dessert den dagen. Men det er jo en fin regel for alle, uansett kostsammensetning, at dessert spiser man bare av og til

I enkelte tilfeller vil det nok også være nødvendig å gjøre tilpasninger for å få det mer ketolysevennlig - Fruktose er for eksempel typisk Fedon-mat, velg søtstoff i stedet. Og så videre.