Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-08, 22:05   #7
Storeblå
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Storeblå er på en erverdig vei

Sv: Kroppen er rar

Hvis du akkurat har lagt om til lavkarbo, så tror jeg svaret på hvorfor kroppen din har reagert slik ligger der, slik det ble forklart ovenfor.
En annen ting som kan få kroppen til å oppføre seg slik, er ved inntak av mat som en ikke tåler (jeg har flere ting, som melk, blåbær, appelsin og sikkert mer...). Kroppen klarer ikke å ta til seg næringen fra maten du spiser, noe som særlig blir merkbart når du trene.

Når det gjelder produksjon av melkesyre og lavkarbo, så har jeg en agenda, og må kommentere denne påstanden fra Runegutt:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hørtes ut som en slags melkesyreoverbelastning. Du kan få det hvis du kjører kroppen for hardt, eller trener for tett. Har en mistanke om at lavkarbo kan gi mere av dette, men vet det ikke.

Her tror jeg du tar feil. Jeg tror det er omvendt. Ved lavkarbo vil du tilføre kroppen din proteiner som skal til for å bygge opp igjen muskelcellene. Så lenge en sørger for å få det en trenger av vitaminer, mineraler, salter og væske, så kan jeg ikke se noen grunn til at fravær av karbohydrater vil øke sannsynligheten for en opphopning av melkesyre?

Storeblå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert og lystbetont med inspirasjon fra Atkins og Middelhavslandene Svar med sitat