Sv: Keitete spørsmål om ketolyse og forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.
Synes det å si at man ved hjelp av 20 kg som er borte så er det kanskje bare 2 av de som skyldes trening og resten fra mat er å si det samme som at det ikke er så stor hjelp i.
Vi diskuterer jo her sammenhengen mellom vektnedgang og trening, ikke alle de andre positive tingene med trening som er rimelig krystallklare. Synes også vitsen med trening er å gå ned i vekt ja. Det er motivasjonen for meg når eg svetter som en gris
Dr. Andersen har nok rett når det gjelder de fleste av oss når vi snakker om normale treningsmengder. Unntak finnes sikkert, men på generelt grunnlag kan man nok si at vekten regulerer man med kosthold og formen med trening.
I ungdommelig dumskap klarte jeg for mange år siden å slanke meg 25 kilo på 12 uker. Jeg sluttet praktisk talt å spise samtidig som jeg løp så langt jeg orket hver eneste dag. Etter noen uker orket jeg å løpe ganske langt, så det ble vel 2-3 timer intensiv løping daglig. Jeg tipper at halvparten av vekttapet mitt den gangen kan tilskrives trening. Resten var kaloriunderskudd. Anbefales absolutt ikke!
-
|