Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-08, 20:56   #58
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Takk takk!

Er fantastisk - merker at jeg på en måte går litt rettere i ryggen, selvtilliten er en helt annen! Det har gått så fort... begynner sånn smått å synke inn hvor mye jeg egentlig har tatt av, sånn som i dag når jeg kom hjem fra jobb og så meg i speilet..."Oi så slank jeg har blitt!"

Det er to ting som bekymrer meg nå.
1) Jeg klarer ikke å se fremgang i styrketreningen. Har dog vært rimelig sløv siden ferien startet, så sånn sett så er det kanskje ikke så rart, men har en følelse av at jeg var sterkere når jeg var mer polstret. Nå kan det jo være en sammenheng med at jeg sammenligner med når jeg trente 5x i uken. I det siste har det bare vært 1-2x i uken. Men hadde da visserligen håpt at jeg skulle klare å øke i styrke. Hvilken erfaring har dere her inne med dette i forhold til ketose og styrketrening?

Eneste jeg merker er at jeg plutselig evner å ta masse situps og beinløft. 10 situps før så var jeg knust i en uke. Med tanke på ryggskaden min så er jo dette glimrende, fordi sterke magemuskler er alfa og omega for å støtte opp ryggen.

2) Jeg ser med skrekk på å skulle øke fra mine 15-20g karber om dag til et vedlikeholdskosthold. Jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen. Jeg er så fast bestemt på å holde vekten nede at jeg har tenkt å pakke bort alle klærne som ikke passer mer, og kjøpe meg noen nye. Men jeg regner med at jeg er i ketose - jeg har ikke stix men siden jeg begrenser karboinntaket såpass skulle man da tro det? Men som sagt - jeg tør liksom ikke teste ut å putte mer karber i maten. Har litt lyst på en periode uten å veie meg, og da er det dumt om jeg samtidig skal prøve å innføre matvarer med litt mer karbo igjen - risikerer da å gå på vekta om en stund og se stygge tall...

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat