Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-08, 18:29   #20
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: På snørra med lavkarbo

Jepp, løp et langt orienteringsløp idag, 9km i tungt terreng, dvs 80 min i konkurransefart. Jeg som ikke trener mer enn 40-60min holdt distansen helt fint.

Har vært nøye med å innta vann, sukker og protein etter trening de siste 2 ukene og formen har vært upåklagelig. Så også idag. Ble jo bra sliten, men hadde krefter til å avslutte hardt siste 15min + en langspurt, det er bra !

Min modell med å bare innta karbo etter trening ser ut til å funke fint med det jeg holder på med. Nå skal jeg justere karboinntaket etter hva jeg tror jeg har forbrukt av glukogenlagre. Idag regner jeg med at det meste gikk med så idag kjørte jeg på med både 300g sukker + litt ris til middag + is + frukt så jeg regner med at det går bra imorgen. Da står vel en ca 50 min konkurranstid på planen.

Fortsatt holder jeg meg til lavkarbo ellers, også til frokost idag. Energinivåene er konstant bra, ingen dårlige formdager å spore.

Vi får se imorgen. Jeg har aldri følt meg så restituert så fort på kvelden etter en slik konkurranse før. Det er lovende.

Og ja jeg er enig. Det kreves innsats for å tømme karbolagrene.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat