Tråd: Te
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-08, 19:53   #8
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Det er nok koffein i grønn te også, men dette kommer veldig an på hva slags te, hvor lenge den trekker osv. Noen typer kan visst ha mer enn kaffe (hvis det er en ung og umoden te spes.)

Men den viktigste forskjellen på grønn te og kaffe er at førstnevnte ikke er så vanndrivende, så man får i seg væske ved å drikke den - kaffe fordriver jo bare væske.
Dessuten inneholder jo grønn te masse antioksidanter og vitamniner som man får på kjøpet. Sort te, og enda mer - kaffe - bruker jo bare av vitaminene.

Hvit te har faktisk mye mer koffein i seg enn kaffe!

Selv får jeg aldri cravings/sug etter å ha drukket grønn eller hvit te, men får det nærmest alltid av kaffe - så jeg synes det er stor forskjell.

Det er interessant det du sier . I det siste har jeg lest eller hørt et eller annet sted - husker ikke hvor - at koffeinet - eller teinet - i te ikke er helt det samme som koffein i kaffe. Det er vel blitt regnet som det samme, men er egentlig ikke det ... Teinet har ikke de samme skadevirkningene, men derimot gode virkninger som koffein ikke har. Hadde jeg bare husket hva det var . Men har vært våken veldig mange timer, så ... Skal komme tilbake til det når hvis jeg kommer på det. Ingen får meg til å avsverge ordentlig te!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat