Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?
Jeg er på en Fedon-vibb om dagen. Jeg har levd ketogent i henhold til Atkins filosofi i to år, men har ikke gått ned i ketose på over ett år, faktisk lagt på meg litt til tross for pirk pirk.
Jeg er dog på en moderert versjon. Har insulinresistens, og reagerer på en del matvarer, så i mitt tilfelle blir det uten frukt, meieriprodukter, kornprodukter og søtning. Jeg har kuttet ned på fettet, det vil si, ikke tilført maten så mye fett, men spiser naturlig fete ting, bruker en del mindre smør når jeg steker. Har tilført belgefrukt, og litt nøtter, bær og melon er også ok.
Så langt føles det kjempebra, og jeg jeg ligger nok omtrent på Eurodiett face 3c-ish et sted, altså uten erstatningsproduktene.
Jeg har jo lest en del om Fedon, men nå er jeg godt i gang med å lese Fedons metode, og er superoptimistisk, har fått tilbake en del energi som forsvant på grunn av generell matleihet, men er nå i god modus igjen og har endelig fått satt i gang med å trene igjen.
Men fortsatt ganske Atkinskt. Men Fedon er jo mer lettilgjengelig, finnes på norsk, er tydelig i medebildet og er i det hele tatt ganske populær 
Spent på resulater!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|