Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-08, 20:09   #17
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Keitete spørsmål om ketolyse og forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Da tolker du utsagnet hans litt spesielt syns jeg. Vitsen med trening er å holde kroppen bevegelig, frisk og i form, ikke vektnedgang.
-

På ketolysekuren bør man mosjonere 30 min daglig, mest for å redusere insulinresistensen, slik at den største del av vektreduksjonen kommer fra fett.
Mosjon er ikke veldig effektiv for vektreduksjon, men veldig viktig når vekten senere skal stabiliseres. Men da spiser man jo generell lavkarbo og da er situasjonen en annen.

Det finnes mange eksempler på folk som mener de har slanket seg alene med mosjon, men ofte har de endret mye på kosten i tillegg. Samtidig finnes det eksempler på folk som har fulgt en diett og ikke beveget på seg som også har gått ned.

Når jeg opplyser om at mosjon er overvurdert som slankemetode, er det på et generellt grunnlag, untakene finnes selvfølgelig.
God kveld
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat