Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-08, 17:53   #6
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Gir lavkarbo mer energi?

lavkarbo gir naturlig stabilt blodsukker og (fett)forbrenning. Dette i seg selv gjør at du ikke lenger må spise for å orke dagen, men spise for å leve i det lange løp. Jeg går ikke tom lenger, jeg bare blir sulten, men energien er der like fullt.

Ordet er jevn energi. Dog jeg har fått en konsentrasjonsevne og våkenhet som er merkbart bedre. Er ikke trøtt slapp og sliten lenger.

Hvor du oppnår best energibalanse er litt avhengig av deg og din forbrenning. Noen tåler veldig lite karbo og føler seg pigge og lette selvom de spiser mye fett og protein, noen har det best med litt mer karbo. Uansett snakker vi 50-200g karbo her basert på deg sjøl + ditt aktivitetsnivå. Og da snakker vi karbo fra grønnsaker etc og ikke potet, ris, pasta, brød og sukker.

Raske blodsukkerstigninger er veldig stressende på kroppen både for immunforsvar, energibalanse, fordøyelse, hormonbalanse. Lavkarbo er derfor ren helse, ikke fordi man nødvendigvis spiser mer fett og protein, men fordi prosessene i kroppen får virke mer stabilt og forutsigbart. Om man kombinerer dette med å spise naturlig mat du lager selv og passer på vitaminer og mineraler er du nødt til å få det bedre.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat