Tråd: Te
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-08, 01:09   #16
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Te

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er interessant det du sier . I det siste har jeg lest eller hørt et eller annet sted - husker ikke hvor - at koffeinet - eller teinet - i te ikke er helt det samme som koffein i kaffe. Det er vel blitt regnet som det samme, men er egentlig ikke det ... Teinet har ikke de samme skadevirkningene, men derimot gode virkninger som koffein ikke har. Hadde jeg bare husket hva det var . Men har vært våken veldig mange timer, så ... Skal komme tilbake til det når hvis jeg kommer på det. Ingen får meg til å avsverge ordentlig te!

Ah, that makes sense - takk for nyttig info!

Ingen får meg til å avsverge te heller, jeg har vel omtrent 40 slag, og er like avhengig av dem alle, ingen diskrimineres, hverken hvite, røde, grønne eller sorte
Jeg nyter min kaffe og, men kunne godt tenkt meg å vært litt mindre avhengig av den, bare (mest pga. den dehydrerende effekten).

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Du kan jo også prøve med kanel-te. Ta noen biter og KOK dem i 5 min. jeg bruker å måle opp 1 kopp+litt til fordampinga, ha det i ei panne m/lokk og tilsette kanelbarkebitenenår det koker. Uvant smak for de fleste. Men enten så liker du det, eller ikke. Kanel er ypperlig til å regulere blodsukker med.

Eller om man er lat, så kan man kjøpe denne: http://www.kinsarvik.no/VarevisningD...3&kat=75&grp=1