Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-08, 13:11   #12
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Maskotten er ny på veien

Sv: Dadler er jommen meg en staselig frukt!

Hei
Jeg drev og fastet en gang i året fra jeg var 14-18 år. Det var en veldig fin og nyttig ting for meg iallefall.. Jeg fastet ifra 5-14dager. Dvs uten mat. Jeg inntok avkok av grønnsaker, litt grønnsaksjuice, mye sitronvann og cayennepulver. Jeg hadde den totale frihetsfølelse i kroppen, og kom i ketose. Etter 2dager, er man ikke sulten lenger, og man henter energi fra kroppen, ikke fra maten.(Ketosetilstand med stålånde osv) Jeg gikk ofte ned endel kilo, som ikke kom på igjen. Det som er fint med faste er at man etter endt kur merker godt på kroppen hva man reagerer på. Jeg fant feks fort ut at lettmelk ikke var smart for meg å innta..

Jeg la på meg først etter graviditet, så tror ikke fasteperiodene har ødelagt forbrenningen min. Det som er viktig med faste, er jo å trappe forsiktig opp etter endt kur. Jeg "mistet" mange fysiske plager som feks astma ved å faste.

Det første som slo meg når jeg begynte på ketolyse iår, var at følelsen i kroppen er som den jeg hadde når jeg fastet. Den "flyve på en pute, uten sultfølelse-følelsen". Utrolig herlig! Og det at jeg kjenner der varmer i kroppen, og forbrenner fett. Ganske lik følelse.

MEN- må jo si at det er mer behagelig å spise masse god mat, og oppnå samme effekt tjohei!

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat