Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-08, 12:25   #24
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: FBI NRK... om aspartam

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Ja det er jo nettopp det som er problemet i dag. At man kan velge "fritt" hvilken kilde man vil referere til eller høre på. Man finner alltid "pros and cons".

Tror ikke at man tar skade av å kutte ut bacon og koteletter for å si det sånn. Har ikke noe savn etter animalsk fett i det hele tatt. At noen velger å spise dette i store mengder er jo den enkeltes valg. Jeg tror ikke det er sunt for min kropp pga overvekt, dia2 og kolestrol på vei opp. Tror ikke jeg forværrer min situasjon ved å kutte det ut. Ei heller blir jeg syk av å kutte ut aspartam

Bare for å blande inn noe som ikke støttes av forskning overhodet... det kan jo tenkes at vi ikke er like alle sammen, altså at vi har forskjellige genetiske forutsetninger for hva slags mat vi tåler eller utnytter best - à la blodtypedietten f.eks.?

At din familie er typiske A - personer, som ikke passer altfor godt til masse fet, animalsk kost?

Jeg selv (blodtype A) sliter med å dytte i meg for mye kjøtt/fisk, det er det siste som ligger igjen på tallerkenen, mens jeg gråter bitre tårer dersom jeg ikke får spise de grønnsakene eller fruktene jeg vil (Atkins var m.a.o. ikke altfor ideelt for meg ), min samboer er motsatt...han spiser dette først (blodtype 0), og hans mor er likedan, blodtype 0 hun og.

Nå vil jo mange si at dette er søkt, og forskningen støtter jo ikke blodtypedietten særlig bra.

Men jeg kan ikke hjelpe for å legge merke til at vi alle er forskjellige i hva vi liker, tåler og foretrekker av mat, og tenker at vi kanskje ikke alle er bygd over samme lest?

Ang. det du sier med animalsk fett Impulsiw, så sliter man jo da med å forklare hvorfor folk i natursamfunn lever på fett kjøtt og fisk i monnevis, uten å ha noen av disse helsplagene du nevner (kolestrol, hjerteinfarkt, høyt blodtrykk)?