Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-08, 12:37   #25
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: FBI NRK: om aspartam

Den siste setningen din taler for at man er genetisk disponert for å takle forskjellige matvaner. Eskimoer spiser jo rent fett og får ikke de sykdommene vi får. Men så finnes det vel ikke sukker og hvitt mel i kosten deres heller?

Så et program for litt siden fra japan. Der ble folk gjerne 100 år. De levde på en lavkaloridiett på 1200 kcal i døgne. Mye grønnsakssuppe. Så besøkte de en by på Sicilia (tror ca skrives sånn ) . Der ble også folk 100 år.. de spiste masse røtt kjøtt og drakk rødvin.

Så de leter jo etter det genetiske svaret da. Men det viser seg at så fort de slektene som blir gamle setter i gang å spise amerikansk mat - DA får de disse problemene vi diskuterer her - fedme, koletrol, høyt blodtrykk, dia2 osv.. Det virker som for mye av det "gode" gjør det "onde"

Det er jo en gang sånn at noen er genetisk disponert for kreft, altzheimer, hjerteinfarkt osv. Så da må man jo tilpasse kosten indivuduelt. Synes ikke blodtype dietten er en så gæærn teori akkurat.. folk er som du sier forskjellige. Nå har jeg blodtype O da. Men det er klart at jeg har jo ødelagt en del med å gå FEIT i mange år og pådra meg dia2. Hvis et av foreldrene dine har dia2 er det 40% sjans for at barna får det også. Min mor har det. Så har hun "early onset altzheimer", som er arvelig med 25% hun er bare 63 år nå og grønnsak. I tillegg har hun angina. Så døde faren min som 62 åring av leverkreft. Det startet med akutt leukemi som de ikke fikk kontroll på. Så tok de leverbiopsi og fant at han hadde leverkreft. Han døde 4 uker etter den biopsien. Han slanket seg 40 kg når han var tidlig i førtiårene. Han spiste magert og svømte 2 ganger i uka. Blodverdiene var veldig fine helt til dette skjedde. Han drakk alkohold hver dag og minst en halv liter lettbrus. S

Jeg tenker masse på den genetiske arven jeg bærer for å si det sånn. Dette er ingen god blanding.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat