Sv: Generell Eurodiett-tråd!
Opprinnelig lagt inn av Zenia, her.
Da er jeg på min fjerde ED-dag. Synes maten er god (foreløpig, kommer antakelig til å bli drittlei), men finner det litt vanskelig å variere med andre grønnsaker enn blomkål, løk, brokkoli, squash og champignon. Nå har jeg kjøpt hodekål, så får jeg se om jeg finner en måte å bruke det på. Forslag til andre gode grønnsaker og bruksområder, noen?
Jeg snikveide meg på tirsdag (ikke mandag, for skeia maks ut på søndag ... ), og i dag, og jaggu har jeg ikke gått ned 1,8 kg allerede! På to dager! (og 2,1 i forhold til Tanitavekten på legesenteret!) Vekta sier tilogmed at jeg har gått OPP 0,2 kg vann Merkelige saker. Men klager ikke altså. Min offisielle veiedag blir da torsdager. Jeg ville egentlig ikke veie meg så ofte men klarer jo ikke å la det være ... skal jo ikke veie meg hos ED-folket før 2. oktober, så lenge klarer jeg ikke å vente! Dessuten er det jo den første tiden det skjer mest, og det er gøy å følge med på!
Så startvekt (i dag) er 99,9 kg.
Tosifra! Allerede litt ned, veldig fornøyd med det. Skal ned til 82 kg sånn alt i alt, men tror jeg skal ha 90 som første delmål. Da vet jeg at det er noen av buksene mine som passer igjen
Hvordan går det med dere andre? Er jo litt stille her (skal ikke si noe jeg altså ... )
Hei hei ! Jeg er på..dag 8 med ED og har det superfint faktisk ! Ikke er jeg trøtt eller slapp eller sulten, og klærne blir løsere og løsere. Jeg veide meg etter 4 dager og hadde da gått ned 3 kg - hvor mye mer det er nå vet jeg ikke - men klærne er løsere 
Så, grønnsaker. Jeg har følgende varianter som jeg liker godt.
*squash
*aubergin
*hvitløk
*brokkoli
*grønn paprika
* ca 50 g rød paprika
*sjampinjonger
- ev også portobellosopp eller annen sopp du liker
Jeg hakker opp alt i passe biter, slenger de i en teflongryte og tar litt salt over. lar det stå på middelsvarme til det er vamt og mørt. Når det er nesten ferdig har jeg oppi litt pepper. Andre ganger har jeg i litt koriander og spisskummen, samt salt og pepper.
Jeg varierer med å bytte ut aubergin med asparges (fersk), eller bruker kinakål istedet ( den er fin å varme også). Noen ganger har jeg i littegrann purre også.
Bruker også grovhakka grønn paprika i supper. Karri er også veldig godt i suppene synes jeg. Ellers så tar jeg en tomat eller to med slat og pepper på- veldig godt det også
Det er ikke så veldig avansert, men det smaker bra synes jeg. Med litt av dressingen som står i eurodiet blekka over smaker det faktisk helt supert.
Hodekål kan du lage en ok salat på, finhakk den , ha i litt agurk, litt tomat, litt rød paprika og prøv den sennepsdressingen. Tror jeg skal funke bra. Du kan også lage en kålgryte ? Du kan f.eks se i en indisk kokebok og grønnsaksrettene der- det bruker å smake masse og godt.
Håper det var til hjelp og lykke til videre !
|