Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-08, 19:13   #61
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Og så aorta:
Dersom høy konsentrasjon av kolesterol skal være årsak til tiltetning av årene så hvorfor avleirer det seg da plakk der blodstrøm og trykk er størst og ikke der strømningen er minst ?

Fordi det er der tilstrømmingen og trykket er størst det oppstår flest "sår" i blodåren. Da iler jo kroppen til med kolestrol for å reparere...

Spiser olivenolje, rapsolje og tran. Ellers får man faktisk masse kolestrol gjennom kjøtt. Uten fett inneholder faktisk 100 kyllingfilet uten skinn og fett ca. 55 mg kolestrol. Egg derimot har ca. 400 mg per 100 gram. Anbefalt dagsinntak av kolestrol er 300 mg. Så man kan spise en del kjøtt.

Vi har aldri spist mer mat enn vi gjør nå. For 50 år siden spiste ikke folk mye kjøtt for det var dyrt. Da ble det brød med margarin. Masse poteter og lite kjøtt og fett.

I dag derimot har vi like mye potet og brød på tallerkenen, men mengden kjøtt og fett har økt betraktelig. Det må jo da være kombinasjonen av dette som er skadelig.

Og ja.. det er klart at når man ikke er i aktivitet, råtner kroppen. Det står faktisk at gikt fører til økt dødlighet. Det må jo være pga folk ikke beveger nok at de får tette årer og dårlig hjerte? For mange av giktpasientene er ikke fedme noe problem.

Takk for lykkeønskningene Jeg MÅ bare bli friskere!!!!

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat