Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke
Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.
Og når det ikke hjelper? Jeg trente 6 dager i uka(både styrke og kondisjon), spiste stort sett bare typisk "sunn" mat (pastasalat, magert kjøtt, frukt, grovt brød, osv), og resultatet var opp i vekt og ustabilt humør. Da er det vel kanskje ikke så rart at man fokuserer på kosthold når man endelig finner noe som faktisk funker..?
Syns reklamefilmen er ganske morsom da 
hehe. Jeg har rimelig vanskelig for å tro akkurat dette. Men for all del, du må bare fyre avgårde på en lavkarbohydrat diett. Bra du føler det virker. MEN det er viktig for meg å presisere grunnen til at folk går ned i vekt; det er ikke for det er et optimalt kosthold, men for det er så utrolig tungt fordøyelig og har veldig lav utnyttingsgrad. Igjen, massebalansen; kalorier_inn - kalorier_ut = akkumulert/lagret energi.
Folk som er syke går ned i vekt. Hvorfor det? Fordi kroppen jobber stenger ned blodstrøm til fordøyelsesorganer. De inntar ikke tilstrekkelig kalorier for å opprettholde kroppens basale metabolisme, og følgelig taper vekt. Det er ikke dermed sagt at dette er optimalt for kroppen.
Jeg ønsker bare å belyse den relasjonen mellom sult og helse, og hvorfor ikke lavkarbo kosthold er bra for folk som ikke er feite.
|